Kepentingan Newsletter dalam Perniagaan Online

 

Newsletter adalah medium yang berkesan untuk membina hubungan dan mengekalkan hubungan tetap dengan pelanggan dan prospek. Dalam B2B 2013 Content Merketing Benchmarks, Belanjawan dan Trend, Institut Pemasaran Kandungan mendapati bahawa 78 peratus responden menggunakan newsletter. Firma penyelidikan Nielsen Norman Group meminta responden bagaimana mereka lebih suka menerima kemas kini syarikat, dan 90 peratus menyebutkan newsletter, berbanding 10 peratus untuk media sosial.

Kesedaran
Penerbitan newsletter memberi peluang kepada anda untuk meningkatkan kesedaran dan pemahaman tentang syarikat dan produk dan perkhidmatannya. Pelanggan dan prospek mungkin mempunyai perspektif yang terhad tentang apa yang syarikat anda tawarkan jika mereka hanya melihat iklan anda atau menerima e-mel promosi. Kandungan newsletter membina gambaran yang lebih luas. Untuk menggalakkan pembaca untuk mengetahui lebih lanjut, masukkan pautan ke maklumat lebih terperinci di laman web anda.

Kepakaran
Newsletter boleh menunjukkan kepakaran anda dan membina keyakinan pada syarikat anda sebagai pembekal berpotensi. Perundingan pemasaran PR 20/20 menyatakan bahawa kandungan newsletter yang memberikan maklumat yang berharga kepada pelanggan dan prospek membantu  sebuah syarikat menjadi pemimpin industri. Untuk mewujudkan kepemimpinan, termasuk artikel yang merangkumi isu penting dalam sektor pasaran anda atau berkongsi maklumat mengenai penyelidikan industri. Sediakan butiran sebarang persidangan di mana syarikat anda membuat persembahan.

Promosi
Anda boleh menggunakan newsletter untuk mempromosikan produk dan perkhidmatan atau melancarkan produk baru. Termasuk maklumat mengenai tawaran istimewa membantu mengukuhkan kesan kempen pengiklanan dan promosi anda. Menjalankan tawaran khas eksklusif kepada pembaca meningkatkan nilai kepada newsletter itu. Anda boleh mengintegrasikan kandungan newsletter dengan elemen lain dari pelancaran produk baru dengan memasukkan pengumuman dan artikel yang berkaitan dengan produk.

Mengekalkan Hubungan
Menerbitkan newsletter secara berkala - mingguan, bulanan atau suku tahunan - membantu anda mengekalkan hubungan dengan pelanggan dan prospek antara pembelian atau jualan. Jika anda menghadapi proses membuat keputusan yang panjang dan kompleks, misalnya, anda boleh menggunakan newsletter untuk berkomunikasi dengan semua pembuat keputusan sepanjang proses tersebut. Jika pelanggan jarang membeli produk anda, anda boleh mengekalkan hubungan antara pembeli sehingga anda membina hubungan yang kuat sebelum peluang jualan seterusnya.

Liputan
Newsletter boleh membantu anda meningkatkan liputan khalayak sasaran anda. Dengan meletakkan maklumat tentang newsletter di laman web anda, anda boleh mendapatkan butiran hubungan prospek baru dengan meminta pengunjung melanggan. Mengeluarkan newsletter melalui e-mel kepada semua pelanggan dan prospek anda adalah cara komunikasi yang murah, menjimatkan belanjawan pasaran anda untuk pengiklanan atau aktiviti promosi lain.

Diterjemah dari : Sumber

0
0
0
s2sdefault

© 2018 The Sites All Rights Reserved | Web Dev | Management